• ערן שומרון

עשרה דברים שמומלץ לעשות ביום שאחרי תחרות איירונמן ( או חצי איירונמן )

עודכן: 23 בינו׳


  1. להפיק לקחים – ‏קחו לכם חצי שעה של שקט ביום שאחרי התחרות ותרשמו לעצמכם מה עבד מצוין ומה עבד פחות טוב. כתבו איך תיכננתם את האימונים ואיך ביצעתם אותם בפועל? מה היה מצוין ומה לא? היכן פיספסתם ולמה ומה הייתם עושים אחרת. עלו על הכתב איך הייתה התחושה ביום שלפני התחרות, מה אכלתם בערב קודם, בבוקר התחרות ותוך כדי. פרקו את התחרות לגורמים- שטח ההחלפה, הזינוק למים והשחיה, T1 , הרכיבה , T2, והריצה. כיתבו את הדברים הטובים שתרצו לשחזר ואת הדברים הפחות טובים. אני מדגיש – רישמו מה הייתם עושים אחרת והכניסו זאת ליומן שלכם.

  2. תכננו מסלול מחדש והציבו יעד חדש- זה יכול להיות יעד גדול, או יעד קטן. ניתן להגדיר יעדי ביניים, או יעדים בתחומים משלימים. גם לנוח חודש שלם – זה יעד מבורך בדרך למטרה הבאה. אם אתם מתכננים שינוי בציוד שלכם, החל מאופניים, דרך סוג נעלי הריצה, המשקפת ועוד – כעת זה הזמן לנסות לעשות שינויים.

  3. לא הלך? חדש…. הלך מצויין? רגליים על הקרקע – הלך לא טוב? ייתכן והתחרות לא היתה טובה בכלל. תפיקו לקחים ושימו אותה בצד. אין מקום להלקאה והענשה עצמית. מדובר באירוע נקודתי – כעת זה הזמן לצמוח. הלך לכם מצוין? קודם כל שאפו. תהנו מהרגע זכיתם בכך בזכות. כעת לרדת לקרקע ולהבין שעל מנת לשמר ולהשתפר – צריך לעבוד.

  4. סדרו את הציוד – יש צידו שאתם משתמשים בו רק בתחרויות- כעת זה הזמן לשים אותו בארגז ייעודי לכך. את האופניים תכניסו לטיפול, את המדליה שקיבלתם – תתלו. ציוד מסודר מעיד על התחלה חדשה.  שבו עם המאמן- נתחו יחד את התחרות, קבלו החלטה יחד לאן פניכם מועדות ואיך תעשו זאת בשילוב משפחה ועבודה. לכל אחד אילוצים שונים ולכן יש צורך בהתאמה אישית.

  5. מנוחה – הגוף שלכם עבר תקופה עמוסה – כעת הזמן להוריד עומסים. זה לא אומר שמפסיקים לגמרי. הפסקה מוחלטת תוציא אתכם מהמסלול. זה אומר שמחליטים על 4-5 אימונים בשבוע אליהם מגיעים. באימונים עובדים בדפקים נמוכים משמעותית, עובדים בעיקר על טכניקה קלה ונפח רגוע.

  6. טיפולים – בשבוע שלאחר התחרות מומלץ לעשות עיסוי, להקפיד לעשות המון מתיחות ויוגה ולהרבות בשתיה.

  7. לחזור לבסיס– אימונים בחודש שאחרי התחרות יאופיינו בעבודה על טכניקה בשחיה, רכיבה וריצה, חשוב לקחת חלק בהם. במהלך העלאת העומסים אנו עובדים המון וחזק, כעת זאת הזדמנות לעשות קפיצת מדרגה בטכניקה שתבוא לידי ביטוי בהמשך.

  8. להשקיע במשפחה – המשפחה שילמה מחיר לא פשוט בזמן ההכנות – זה הזמן לאימונים קצרים יותר, יותר בילויים עד מאוחר עם בני/ בנות הזוג ושבתות של כיף עם הילדים, עד לשלושה חודשים לקראת היעד הבא. הנה הזדמנות לייצר אימונים בלי כל השפעה שתגזול זמן עם האהובים שלכם.

  9. לשמור על תזונה- בגלל ההורדה בעומס האימונים חשוב להוריד גם במספר הקלוריות שאנו אוכלים על מנת לא לחרוג מאיזון קלורי. מי שצריך לרדת במשקל – כעת זאת הזדמנות להכנס למשטר של תזונה נכונה, לעשות אימונים קצרים ללא שילוב אוכל ולהוריד את הקילוגרמים העודפים.

  10. לייצר רעב – צפו בסרטוני מוטיבציה על תחריות טריאתלון בעולם. שימו לכם תמונות שמייצגות את המטרות שלכם. קראו על היעד אותו שמתם לעתיד לבוא והציבו מטרות מרגשות.   


18 צפיות0 תגובות