top of page
  • ערן שומרון

שמונה טיפים לשיפור השחייה בטריאתלון

עודכן: 23 בינו׳ 2022


שחייה הינה ספורט טכני. הכוונה היא שבניגוד לריצה ולאופניים שככל שתתאמן יותר כנראה גם תשתפר – בשחייה אם תתאמן מבלי לשפר טכניקה השיפור יהיה מאד מאד איטי. הטכניקה בשחייה הינה חשובה מאד. אחת השאלות הנפוצות יותר בקרב טריאתלטים מתחילים  היא "במה אני צריך להתרכז על מנת להשתפר?"  לפיכך – רכזתי מספר נקודות חשובות שעבודה עליהן והתמדה תביא לשיפור משמעותי ביכולת השחייה שלך בטריאתלון .

הכנסת היד

יש להקפיד להכניס  את היד שלך בצורה שקטה ככל הניתן.  במידה והנך שוחה ללא חליפת שחייה – יש להחזיר את היד קרוב ככל האפשר לקו המים. והיה ומתרגלים שחייה עם חליפת טריאתלון נכניס את היד רחוק ככל האפשר.

מיקום הראש

בטריאתלון עלינו לתרגל מבט ישר לפנים תוך כדי שחייה. חשוב לתרגל שחייה כאשר רק חלק קטן של הראש – העיניים והאף מציצים לפנים, תוך כדי נשימה לפנים, כל 30 תנועות.

גריפה

בחתירה, צריך לגרוף את המים כל הדרך חזרה בצמוד לירכיים. החלק האחרון של הגריפה  (לפני הוצאת היד מהמים ) יהיה מעט יותר חזק על מנת לתת תאוצה .

בעיטה

בטריאתלון ננסה להמעיט ככל האפשר בבעיטות על מנת לחסוך אנרגיה לקראת מקצה הרכיבה והריצה.

עצימות האימון

אימוני השחייה בטריאתלון יהוו בין יתר אימוני התאוששות לשחרור חומצות חלב מהשרירים והארכת השרירים ושיפור רמת הגמישות שלהם. יש לעבוד עם שעון דופק ולוודא כי אימון אחד בשבוע יהיה אימון שישלב נפח עבודה במים עם שחרור .

הקפד על זווית הזרוע

אחד ההרגלים הרעים הנפוצים ביותר אצל שחיינים מתחילים הוא "חיתוך קו סימטרי בשחייה". הדבר קורה כששחיינים מותחים את  הזרוע אל הצד הנגדי וחוצים את קו השחייה.

על מנת למנוע זאת נדמיין כאילו בין הצוואר שלנו לכתף ישנו מקל. נקפיד על הרחקת היד הצידה ונקפיד שהראש לא זז עם שאר הגוף.

הקפד על תחושת מים

אחד השיטות לשפר את השחייה מהר, היא לשפר את תחושת המים ובכך את גריפתם. בדרך זאת ההתקדמות תהיה מהירה יותר באופן משמעותי. שילוב של תרגילי תחושת מים כגון: "שחיית כלב" , שחייה תוך כדי ישיבה על  הישבן והתקדמות כשהידיים רק בתוך המים , תסייע לנו להתקדם ביתר קלות בשחייה.

נגדיל את נפח הריאות

אימון hypoxic  יסייע בהגדלת נפח הריאה ויסייע בהתמודדות בתוך הבלגן של התחרות. תרגיל נשימה כל   3-5-7-9  יהיה בהתחלה מאד מאתגר , אך עם הזמן יסייע לך מאד בהתמודדות בקטעים של קושי לנשום לכיוון מסוים בתחרות וביכולת להגביר נפח שחייה מבלי לקחת אוויר.


שתהיה לכם עונת טריאתלון מהנה – התאמנו בעוצמה!

50 צפיות0 תגובות
bottom of page