top of page
  • ערן שומרון

אז איך נשמור על הכושר הגופני בריצה גם בחופשה?


בחרתם לצאת לחופשה?

איזה יופי, חשוב להנות מזמן איכות עם המשפחה ועם זאת, אנו נתקלים בספורטאים רבים שחשוב להם להמשיך להקפיד על פעילות גופנית גם בחופש.

אם אתם לא מתאמנים למטרה איכותית במיוחד, אנו ממליצים "לשחרר" ולתת לגוף לנוח וכך לייצר "רעב" מחודש לאימונים. אבל אם אתם במהלך תקופת אימונים למטרה כמו – תחרות איש ברזל (או חצי ), או לתחרות מרתון (או חצי ) ויש בכם חשש אמיתי לאובדן הכושר הגופני ננסה במאמר הנוכחי להעניק לכם כלים פרקטיים לשמירה על הכושר הגופני.

לפני הכל, אין ספק שלחופשה יש חשיבות אדירה הן לגוף והן לנפש. באמצעות תכנון נכון וחשיבה ממוקדת ניתן לשמור על כושר גופני וגם על בילוי וזמן איכות עם המשפחה.

הדבר הכי חשוב הוא לשמור על איזון בין זמן משפחה וזמן אימון.


ההמלצות שלנו הן:

תכנון:

למדו היטב את המקום אליו אתם נוסעים: האם יש במלון חדר כושר/ בריכה? האם יש מסלול ריצה נוח באזור? האם יש חוף רחצה אשר ניתן לשחות בו? האם ניתן לשכור אופניים?


שילוב:

שלבו פעילות ספורטיבית כחלק מהחופשה: הליכה ממושכת או רכיבה על אופניים מאפשרים לבלות זמן איכות עם המשפחה מחד ופעילות גופנית מאידך.


תיאום ציפיות:

תאמו ציפיות מראש עם בני המשפחה: כמה שעות תקדישו לספורט בחופשה ומתי. וודאו שמועדי האימונים מתואמים עם המשפחה.


דוגמאות לאימונים אפשריים:


פעילות פיזית כמשפחה:

השתדלו לכלול פעילות גופנית כמשפחה בטיולים ובחוויות שלכם. הליכה בטבע, רכיבה על אופניים, טיולי טרקים ועוד. תוכלו לגלות מקומות חדשים וליהנות מהטבע תוך כדי שאתם מתאמנים.


אימונים קצרים ואינטנסיביים מבוססי משקל גוף:

מומלץ לבצע אימונים קצרים ואינטנסיביים שמתרכזים בעיקר בתרגול כוח, כמו אימוני HIT או אימוני כוח המשלבים סקוואטים, מכרעים שכיבות סמיכה ובטן. אלו אימונים שמחזקים את שרירי הליבה. אימון איכותי של 30 דקות יכול לתת לכם ערך משמעותי.


אימונים עם משקולות:

די בחדר כושר פשוט או ב 2 משקולות קטנות במשקלים של 4-8 ק"ג על מנת לייצר אימון איכותי. ניתן לעבוד עם משקולות יד על שריר יד קדמי, אחורי, דחיקת חזה, חיזוק הכתפיים ועבודת רגליים (בתוספת משקל ) וליצור אימון מעולה.


אימון ריצה – ריצה מתפתחת:

ניתן לשלב אימון ריצה רגוע שיתחיל בקצב מאד איטי ויתגבר ככל שהזמן יחלוף. אימון ריצה של 35-45 דקות יעניק לכם תחושה מעולה של סיפוק.


אימון ריצה – אינטרוולים:

ניתן לשלב אימון אינטרוולים.

אימון יתחיל בחימום טוב של 20 דקות. מתיחות טובות כולל מספר מתגברות ואז סטים של 4-6 אינטרוולים למרחקים של 100-400 מטר. זהו אימון איכותי לשיפור המהירות.


אלו רק מספר רעיונות לפעילות ספורטיבית בחופשה, כך שאתם תוכלו לשלב בצורה אופטימלית בין חופשה ומשפחה.


אל תשכחו להנות.

ריצה גם בחופשה


98 צפיות0 תגובות

Comentários


bottom of page