top of page
  • ערן שומרון

ביגוד חורף לריצה – שים עוד שכבה על מנת להתחמם בחורף

עודכן: 23 בינו׳ 2022

השעון מצלצל , הגיע העת לקום מהמיטה. אתה מוציא את האף מהחלון ומרגיש את הקור הנושב בחוץ. זה לא תירוץ לחזור אל מתחת לפוך וללכת לישון!

ישנו פתגם ריצה ישן : "אין מזג אוויר רע, יש ציוד ריצה רע ". המשפט הזה תקף בהחלט לימים קרים במיוחד. אם נשים מספיק שכבות עלינו באופן שיאפשר לנו להסירם עפ"י צורך הדבר יקל עלינו להתאמן גם במזג אוויר קר במיוחד.

כמה שכבות ביגוד רצים צריכים?

שכבה אחת נותנת את החופש האופטימלי לתנועת הגוף מבלי להרגיש בכבדות. שכבה שניה ושלישית יוצרות מאזן חום נכון. בעת לבוש של מספר שכבות חשוב להקפיד כי הבגדים יהיו קלים, נוחים, ועדיין יציעו חופש תנועה.

ביגוד חורף לריצה – מהם שלושה


פריטי הלבוש בהם רצים צריכים להשקיע?

1) שכבת בסיס: חולצת דרייפיט איכותית המאפשרת ייבוש מהיר. חפשו ביגוד אנטי בקטריאלי, קל ומאוורר. 100 אחוזים פוליאסטר או תערובות טובות אחרות אשר אינן פוצעות את הגוף.

2) שכבה שניה: חולצה רפויה אשר תבודד בין הקור ובין הגוף ועם זאת תאפשר ללחות הגוף להתאדות מן העור.

3) שכבה שלישית: אם אתה נמצא במזג אוייר קר במיוחד או רטוב, אז רצוי שתהיה לך שכבה שלישית – מעיל קל עמיד למים, כזה שניתן לקפל בקלות ולדחוף לכיס או לכרוך סביב המותן ללא מאמץ.

אלו אביזרי ביגוד נוספים הינם מומלצים לריצה בחורף? 

לרצים יש נטייה לשכוח לעטוף את הראש ואת הידיים. הראש והידיים שלנו מזיעים הרבה יותר מכפי הנדמה לנו והדבר יוצר המון הזדמנויות לאיבוד חום של הגוף.

חשוב להקפיד על כובע טוב אשר ישמור על חום הראש ושיוודא שהראש שלנו נותר יבש. כמובן שרצוי שהוא יהיה עמיד בפני מים במקרה של גשם. חשוב להקפיד על כפפות איכותיות שיאפשרו לזיעה לנדוף ותשהינה עמידות בפני מים. דבר נוסף, חשוב לא פחות, לשים לב שניתן להסיר את הכפפות  בקלות יחסית ושהן מאפשרות  לשרוך שרוכים.

מהן הטעויות הנפוצות בעת לבוש בחורף?

לעתים קרובות אנשים  מגזימים לגבי הטמפרטורה בחוץ ומתלבשים באופן חם מידי. הגוף יוצר חום נוסף והדבר יוצר זיעה מיותרת.

טעות נפוצה נוספת, בעיקר בקרב רצים מתחילים, היא לבוש של חולצה פשוטה אשר אינה מנדפת בשכבה העליונה. כשזאת מתמלאת במים כתוצאה מגשם או כתוצאה מנוזלי הזיעה הדבר מכביד על הגוף, יוצר שפשפות ואף עלול לגרום לדימום.

החורף הגיע, התלבשו בהתאם- רוצו בעוצמה!


15 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page